Κωνσταντίνος Κυρίτσης*
Δεν πάνε πολλά χρόνια πίσω, που στους Πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς, οι αυξήσεις της τιμής του ρεύματος, η απώλεια του εισοδήματος, οι ανατιμήσεις των προϊόντων σούπερ μάρκετ ή και οι πωλήσεις εταιριών, συμφερόντων του Δημοσίου, αποτελούσαν το πρώτο θέμα σε όλες τις δημοσιογραφικές εκπομπές ή στα δελτία ειδήσεων.
Αντίθετα, σήμερα παρουσιάζεται καθημερινά με τα μελανότερα χρώματα, η φτωχοποίηση των πολιτών της Τουρκίας , η απώλεια του εισοδήματός τους και η αδυναμία τους να αγοράσουν ακόμη και μια φρατζόλα ψωμί και όλα αυτά σε απευθείας τηλεοπτικές συνδέσεις.
Για την Ελλάδα όμως τηρείται σιγή ιχθύος για τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών και βλέπουμε να κυριαρχεί στα τηλεοπτικά προγράμματα μια εικονική πραγματικότητα χαρούμενων ειδήσεων, survivors, Farmes, τηλεμαγειρικής κλπ.
Τούτων δεδομένων θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος ότι τα κυρίαρχα ΜΜΕ ή δεν αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα ή με άνωθεν εντολές θέλουν να νας υποδείξουν, ότι υπάρχουν και χειρότερα, δες Τουρκία και μη διαμαρτύρεσαι.
Όμως όσο και αν προσπαθούν να κρύψουν τα προβλήματα πίσω από τον τηλεοπτικό φακό ή καλύτερα κάτω από το χαλί, νομοτελειακά αυτά θα εμφανιστούν και θα χαρακτηρίσουν αυτούς που δεν πράττουν προφανώς τα αυτονόητα για την ρύθμισή τους.
Τα προϊόντα κυρίως στις αλυσίδες super markets καθημερινά αλλάζουν τιμές, συγκεκριμένες εταιρίες σχεδόν με μονοπωλιακό τρόπο διαμορφώνουν και παγιώνουν τις ανατιμήσεις, χωρίς οι επιτροπές εμπορίου και το Υπουργείο Ανάπτυξης να μπορούν ή να μη θέλουν να παρακολουθήσουν ή τελικά να εργάζονται σκληρά και με κάθε τρόπο έτσι, ώστε τo fund CVC να εξαγοράσει ότι υπάρχει σε αυτό τον κλάδο.
Οι τιμές στην ενέργεια έγιναν πλέον βρόγχος στο λαιμό επιχειρηματιών και ελληνικών οικογενειών με αυξήσεις από 700€ στα 3.000€, από 3.000€ στα 9.000€ σε επιχειρήσεις εστίασης και από 150.000€ στα 500.000€, από 17.000€ στα 39.000€ για μεγαλύτερες επιχειρήσεις και όλα τα παραπάνω μηνιαίως.
Το κόστος μετακίνησης προϊόντων ή το κόστος λειτουργίας επιχειρήσεων ή νοικοκυριών ή ακόμη και το κόστος μια απλής βόλτας έχει καταστεί ασύμφορο, κυρίως το τελευταίο για τους πλούσιους μιας και οι «φτωχοί» πολίτες δεν έχουν και αυτοκίνητο.
Ο πληθωρισμός καλπάζει, το δημόσιο χρέος είναι το υψηλότερο στην Ευρωζώνη, πρωτογενές έλλειμμα σχεδόν στο 7%, το εμπορικό έλλειμμα διπλασιάστηκε, το ισοζύγιο τρεχουσών συνναλαγών διπλασιάστηκε, το έλλειμμα στο ισοζύγιο αγαθών εκτοξεύτηκε στα 22,8 δις το 2021, το πραγματικό ιδιωτικό χρέος έφτασε σχεδόν στα 300 δις, πάνω από 4εκ ΑΦΜ έχουν χρέη, ενώ τα ληξιπρόθεσμα έφτασαν στα 5,5 δις με τα κόκκινα δάνεια να αγγίζουν τα 11δις και τους πλειστηριασμούς να υπολογίζονται για το 2022 σε 10.000 χιλιάδες, ενώ μέσα σε όλα αυτά μόνο η ανεργία στις ηλικίες 17-24 είναι η πρώτη στην Ευρωζώνη με 39,1 με δεύτερη την Costa Rica με 35,6.
Επιπροσθέτως να σημειώσουμε, ότι μέσα σε αυτή την ζοφερή πραγματικότητα ο πρωτογενής τομέας κατεβάζει ρολά, ίσως με τα πιο δίκαια αιτήματα από κάθε άλλη κινητοποίηση τους, ενώ η κυβέρνηση ακόμη και στην περίπτωση της ΛΑΡΚΟ εμμένει στην πώληση της, όταν όλοι γνωρίζουν ότι το σιδηρονικέλαιο και το κοβάλτιο είναι το πετρέλαιο και το αέριο του μέλλοντος.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν στοιχεία της σημερινής “κανονικότητας” και ανεξάρτητα από την πολιτικο-ιδεολογική τοποθέτηση του καθενός, γενική είναι η απαίτηση ότι πρέπει να ληφθούν σοβαρά μέτρα από τους κυβερνώντες, πριν βρεθούμε μπροστά σε μια νέα Χρεοκοπία.
Η Κυβέρνηση οφείλει όσο κυβερνά να αλλάξει στρατηγική, να αλλάξει το μείγμα της πολιτικής να δει τα προβλήματα κατάματα , να μη παρουσιάζει μια άλλη κανονικότητα που ουσιαστικά δεν υπάρχει, να σταματήσει τις επικοινωνιακές φιέστες και τα μεγάλα λόγια και να ασχοληθεί επιτέλους σοβαρά όχι για την διατήρηση της στην ΕΞΟΥΣΊΑ αλλά για την επιβίωση της χώρας και των Ελλήνων πολιτών.
Γιατί με αυτό το μείγμα πολιτικής και με τις δήθεν προσπάθειες να ακολουθήσει τους δημοσιονομικούς στόχους δεν οδηγεί τη χώρα σε πρωτογενή πλεονάσματα αλλά σε μια νέα οικονομική καταστροφή.
* Ο Κωνσταντίνος Κυρίτσης είναι Υπεύθυνος Επικοινωνίας κ Μάρκετινγκ και μέλος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ