Σχολιάζει ο Αστερινός Μάνθος
Όμορφοι στις μακέτες οι πεζόδρομοι, ανεβάζουν την εμπορική αξία των ακινήτων της επιλεχθείσας περιοχής, έχουν σχετικά μικρό κόστος κατασκευής και εντάσσονται σε προγράμματα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, ολοκληρώνονται σε λίγους μήνες, ώστε η κάθε δημοτική αρχή να τους περιλαμβάνει στα υλοποιημένα έργα της θητείας της αλλά σαν έρθει η ώρα να λειτουργήσουν αναδεικνύεται η κάθε αδυναμία του σχεδιασμού τους…
Το βασικό πρόβλημα που καλούνται να επιλύσουν οι σχεδιαστές μιας πεζοδρόμησης είναι η συνύπαρξη της εμπορικής χρήσης της οδού -υπηρεσίες, τράπεζες, εμπορικά καταστήματα, ιατρεία, δικηγορικά και φορολογικά γραφεία, επιχειρήσεις εστίασης, ξενοδοχεία …- με αυτήν της οικιστικής χρήσης.
Σε αυτήν την εξίσωση καλούνται να συνυπολογίσουν τις θέσεις στάθμευσης που χάνονται με κάθε πεζοδρόμηση αλλά και την αυξανόμενη προσέλευση ανθρώπων που θα προκύψει λόγω της δημιουργίας του πεζοδρόμου.
Μέσα σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί το επάγγελμα των μεταφορέων που έχει την ευθύνη τροφοδοσίας, ενός εξαιρετικά ετερόκλητου πελατολογίου, με εντελώς διαφορετικά ωράρια λειτουργίας, αλλά και διαφορετική ανά επαγγελματία συχνότητα επίσκεψης. Αυτός ο κλάδος διενεργεί καθημερινά έναν τεράστιο όγκο παραλαβών-παραδόσεων από έναν φάκελο μέχρι κιβωτιοπαλέτες εκατοντάδων κιλών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα κακού σχεδιασμού είναι η πεζοδρόμηση στο σημείο που η οδός Μ. Αγγέλου διασταυρώνεται με την οδό Μελανίδη.
Καθημερινό κομφούζιο που επαύξησαν τα έργα κατασκευής του κόμβου στην πλατεία.
Ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγοί, μητέρες με καρότσια, ηλικιωμένοι, ποδηλάτες επιβιώνουν ως από θαύμα σε μια πρωτόγνωρη συνύπαρξη που θυμίζει όλο και περισσότερο παζάρι της Αιγύπτου!
Οι όποιες παρεμβάσεις της αστυνομίας έχουν φυσικά μόνο κατασταλτικό χαρακτήρα, αφού δεν έχουν την δυνατότητα να επιλύσουν τα προβλήματα που δημιούργησαν οι διαχρονικά εσφαλμένες, πολιτικές κυρίως επιλογές όσων διοίκησαν τον Δήμο.
Για να λύσεις ένα πρόβλημα πρέπει πρώτα να το κατανοήσεις, η μόνη διαφαινόμενη λύση είναι η εκ νέου μελέτη και καταγραφή των πραγματικών αναγκών της περιοχής, η ειλικρινής διαβούλευση μεταξύ των εμπλεκομένων πλευρών, την τροχαία και τον Δήμο, με σκοπό να διαμορφώσουμε έναν ρεαλιστικό κανονισμό λειτουργίας πεζοδρόμων, που θα ανταποκρίνεται κατά το δυνατόν στις ανάγκες κατοίκων και επισκεπτών και δεν θα αποτελεί πρόχειρη αντιγραφή κανονισμών άλλων Δήμων της χώρας.