Οι Κόμβοι της Διαπλοκής: Έργα για την εξυπηρέτηση των φίλων της Περιφέρειας Ηπείρου
Τους λόγους που καταψήφισαν το τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας Ηπείρου εξηγούν με ανακοίνωσή τους οι “Ορίζοντες Ηπείρου” κατηγορώντας παράλληλα τον Περιφερειάρχη για σχέσεις διαπλοκής με φίλους επιχειρηματίες, αφού κάποιοι κόμβοι κατασκευάζονται προκειμένου να διευκολυνθούν τα μαγαζιά τους, όπως αναφέρει η ανακοίνωση.
τελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο η Περιφερειακή Αρχή, συνεχίζοντας την
πρακτική ετών με μεθοδεύσεις για έργα βιτρίνας και εξυπηρέτησης της
τοπικής διαπλοκής εισηγήθηκε ένα τεχνικό πρόγραμμα έργων για την
Περιφέρεια της Ηπείρου που στο σκέλος των λεγόμενων «Συγκοινωνιακών
έργων», συνεχιζόμενων και νέων, περιλαμβάνει παρεμβάσεις συνολικού
προϋπολογισμού περίπου 10 εκατ. Ευρώ.
Το τεχνικό πρόγραμμα οι
Ορίζοντες Ηπείρου το καταψήφισαν, τα σοβαρά όμως ερωτηματικά για τη
σκοπιμότητα και τη χρησιμότητα ορισμένων από τα έργα αυτά παραμένουν.
Από
το σύνολο του προϋπολογισμού τα 2,1 εκατ. Ευρώ προγραμματίζεται να
διατεθούν σε τρεις μόνο κόμβους, οι οποίοι βρίσκονται σε ελάχιστη
χιλιομετρική απόσταση μεταξύ τους.
Σε ότι αφορά στον κόμβο της
σύνδεσης της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας με την Εγνατία Οδό, ορθώς η
Περιφέρεια Ηπείρου έρχεται έστω και με τεράστια καθυστέρηση, να
διορθώσει τα λάθη που έγιναν κατά τη διάρκεια της κατασκευής, τότε
δηλαδή που ο σημερινός Περιφερειάρχης Ηπείρου ήταν Νομάρχης Ιωαννίνων…
Ένα έργο που αν είχε σχεδιαστεί σωστά από την αρχή, θα είχαν σωθεί
αρκετοί συμπολίτες μας.
Σε ότι αφορά όμως τον προτεινόμενο διπλό
κυκλικό κόμβο της ΕΟ Ιωαννίνων – Άρτας, στη διασταύρωση της
Νεοκαισάρειας, υπάρχουν πολλές απορίες.
Η ένταξη κόμβων στο
τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας Ηπείρου γίνεται με την επίκληση της
οδικής ασφάλειας από πλευράς του Περιφερειάρχη.
Προεκλογικά οι
Ορίζοντες Ηπείρου ακούγοντας τις φήμες περί πλάγιας ένταξης των κόμβων
για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων στο τεχνικό πρόγραμμα που θα
ακολουθούσε έθεσαν εγκαίρως ερώτημα στην Τροχαία και έλαβαν την εξής
απάντηση:
«Ε.Ο Αθηνών με Νεοκαισάρεια Επτά Δ.Ο.Τ. Α Υλικών Ζημιών»
Όπως
διαπιστώνεται για το συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού, δεν προκύπτει
ζήτημα οδικής ασφάλειας, καθώς σε διάστημα δύο ετών έχουν συμβεί στο
σημείο μόνο επτά (7) ατυχήματα με υλικές ζημιές.
Ως εκ τούτου,
ρωτούμε ευθέως: θα διατεθεί μισό εκατομμύριο για την… «οδική ασφάλεια» ή
για χάρη φίλων επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη
περιοχή, προκειμένου να διευκολύνουμε τα μαγαζιά τους, όπως εκείνοι
ζητούν;”