Όταν προκαλείται στύση κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής διέγερσης, μια ουσία που ονομάζεται μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟ) απελευθερώνεται στο σπηλαιώδες σώμα του πέους Αγορα Σιαλις Ελλάδα Αθήνα. Αυτή η απελευθέρωση του μονοξειδίου του αζώτου οδηγεί σε αύξηση ενός μεσολαβητή που επιτρέπει τη στύση.
Κοινωνία

Η οδός Νιάρχου και οι αστοχίες της μελέτης κατασκευής της

 


Λάβαμε και δημοσιεύουμε επιστολή του μηχανικού Γιάννη Μπέλλου, ενός από τους πολίτες που είχαν πρωτοστατήσει στις ενστάσεις για τον τρόπο που κατασκευάζεται από την περιφέρεια η οδός Νιάρχου, ο οποίος επανέρχεται για μια ακόμη φορά στο θέμα και ζητά από τις παρατάξεις να αναλάβουν πρωτοβουλία για την βελτίωση της μελέτης, έστω και τώρα.

Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής:

“Μόλις προχθές η Περιφέρεια Ηπείρου υπέγραψε την σύμβαση κατασκευής
κόμβου στην συμβολή της Ε.Ο. Ιωαννίνων – Αρτας με την Εγνατία, ο οποίος
θα είναι ισόπεδος κυκλικός.

Παράλληλα ο Δήμος έχει μελετήσει κόμβο στην συμβολή της Ε.Ο.
Ιωαννίνων- Αρτας στο ύψος του ΤΕΙ (Πανηπειρωτικό- Βασιλόπουλος), ο
οποίος επίσης θα είναι ισόπεδος κυκλικός.

Την ίδια ώρα στη συμβολή της Νιάρχου με την «Περιφερειακή» (κατ’
όνομα και μόνο) η Περιφέρεια προχωράει στην κατασκευή ενός τεράστιου,
εκτός κλίμακας της πόλης, Ανισόπεδου Κόμβου εμμένοντας στον προ
δεκαετίας σχεδιασμό, που ακόμα και αν ήταν τότε ενδεδειγμένος (που δεν
ήταν), σήμερα δεν είναι.

 Ο απόλυτος παραλογισμός και ο βιασμός της κοινής λογικής

Η αλλαγή του σχεδιασμού και η μετατροπή του ανισόπεδου σε ισόπεδο
κυκλικό είναι επιβεβλημένη διότι πέραν του πολύ υψηλότερου (σε σχέση με
τον ισόπεδο) κόστους κατασκευής και της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης στο
φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον (τεράστιο οπτικό φράγμα λόγων των
προβλεπόμενων πρανών, αχρείαστες περιπορείες οχημάτων, χιλιάδες κυβικά
μέτρα τσιμέντου – επιχωμάτων, πιθανή αλλοίωση του βαλτώδους υπεδάφους
λόγω των τεχνικών στήριξης της γέφυρας, υποβάθμιση όλων των παρακείμενων
ιδιοκτησιών και κατ’ επέκταση οικονομική απαξίωση τους κ.λπ.), η
επέκταση της Ιόνιας οδού προς ΒΙ.ΠΕ – Καλπάκι – Κακκαβιά (που έχει
μελετητική ωριμότητα και ούτως ή άλλως θα προχωρήσει με πιθανότερο τρόπο
την σύμβαση παραχώρησης) θα απορροφήσει τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό
φόρτο της «Περιφερειακής», καθιστώντας την, μια δημοτική/διαδημοτική
αρτηρία περιορισμένης κίνησης.

Άλλωστε ακόμα και ο σημερινός κυκλοφοριακός φόρτος ουδόλως συνηγορεί
στην λύση του ανισόπεδου. Χρειάζεται 3πλάσιος/4πλάσιος του σημερινού
φόρτος (πρακτικά αδύνατον) προκειμένου να στοιχειοθετηθεί μια τέτοια
επιλογή.

Σημειώνεται ότι ευθύς εξ’ αρχής η εναντίωσή μου (και όσων συμμετείχαν
στις διαμαρτυρίες μας) στον φαραωνικό σχεδιασμό της Νιάρχου
συμπεριλάμβανε και τον ανισόπεδο κόμβο.

Εσχάτως η Περιφέρεια Ηπείρου αντιληφθείσα – έστω και με πενταετή
καθυστέρηση – αστοχίες, επικινδυνότητες, εκτός προδιαγραφών
διαστασιολογήσεις κ.λπ. – στοιχεία τα οποία παρότι εγκαίρως είχαμε
επισημάνει, αρνούνταν να δει και να συζητήσει – προβαίνει (και ορθώς
πράττει) σε τροποποιήσεις – βελτιώσεις του σχεδιασμού οι οποίες είναι
απολύτως απαραίτητες.

Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει ο κ. Περιφερειάρχης, η αρμόδια Δ/νση
Τεχνικών Έργων καθώς και η Ειδική Διαχειριστική Αρχή να προωθήσουν άμεσα
την μετατροπή του ανισόπεδου κόμβου σε ισόπεδο που θα επιλύσει σωρεία
προβλημάτων, θα στοιχίσει λιγότερο και θα περιορίσει το περιβαλλοντικό
αποτύπωμα του έργου. Πολύ δε περισσότερο όταν (…σχεδόν) όλοι αποδέχονται
αυτήν την αναγκαιότητα. Όσα πιθανόν δεν «εκτιμήθηκαν σωστά» ή
«παραβλέφθηκαν» στον πρέποντα χρόνο καιρός να διορθωθούν επ’ ωφελεία των
πολιτών και της πόλης.

 Λεφτά υπάρχουν…

Αλλά θα πρέπει να μεγιστοποιούν την σχέση κόστους/οφέλους.

Το ότι πρόκειται για έργο με συγχρηματοδότηση από κοινοτικά κονδύλια
(χωρίς να παραβλέπονται και οι εθνικοί πόροι, δυσεύρετοι, ιδίως αυτήν
την εποχή) δεν σημαίνει ότι, αν κάτι ξεκίνησε με «άλλα δεδομένα» δεν
πρέπει να διορθωθεί όταν αυτά έχουν αλλάξει.

Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης της Περιφέρειας Ηπείρου οι οποίες
(όλες) ευθύς εξ’ αρχής εξεδήλωσαν επιφυλάξεις/τάχθηκαν εναντίον του
σχεδιασμού της οδού Νιάρχου ως οιονεί κλειστού αυτοκινητοδρόμου/ταχείας
κυκλοφορίας, καλούνται να συμβάλλουν στην παραπάνω αλλαγή.

Για την προτεινόμενη αλλαγή, δεν ζητείται η συμβολή της Δημοτικής
Αρχής, αφού αυτή φαίνεται να έχει εκχωρήσει την ευθύνη της πόλης,
επιλέγουσα την «δοκιμασμένη τακτική» των προγραμματικών συμβάσεων. Τα
ίδια, πλην ίσως κάποιων μεμονωμένων περιπτώσεων, ισχύουν και για τις
υπόλοιπες παρατάξεις του Δήμου.”

σχετικές αναρτήσεις

1 από 18

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *