Ως μνημείο θράσους και υποκρισίας χαρακτηρίζεται από τον Συριζα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το Υπ. Παιδείας
Τα επιχειρήματα κατά του σχετικού διατάγματος όπως τα ιεραρχεί το τμήμα παιδείας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι:
– Προβάλλουν την αναπόδραστη ανάγκη να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο, όταν αυτή ακριβώς η πολιτική τους έχει οδηγήσει σε ένα σχολείο απογυμνωμένο από βασικές δομές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες, με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικού προσωπικού και με παιδιά που υποσιτίζονται και συχνά στερούνται την πιο στοιχειώδη φροντίδα.
-Υποστηρίζουν ότι επιδιώκουν την ανατροφοδότηση και τη βελτίωση του έργου των εκπαιδευτικών. Αλλά, από την άλλη πλευρά, με την πολιτική τους υποβαθμίζουν την αρχική εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και έχουν καταργήσει ουσιαστικά την περιοδική επιμόρφωσή των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.
-Ισχυρίζονται ανενδοίαστα ότι η «αξιολόγησή» τους δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, όμως, έχουν ψηφίσει τις διατάξεις που συνδέουν την τυχόν αρνητική αξιολόγησή τους με καθήλωση των αποδοχών, με στασιμότητα στην εξέλιξή τους, ακόμα και με απολύσεις.
-Παρουσιάζονται ως υπέρμαχοι της αντικειμενικότητας, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Και όμως, είναι οι ίδιοι που έχουν συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας κομματικής – πελατειακής ιεραρχίας στην εκπαίδευση, όπου κάθε εκπαιδευτικός είναι έρμαιο της πειθαρχικής εξουσίας και της αυθαιρεσίας του αμέσως «ανωτέρου» του. Καταρρακώνεται, έτσι, μέσα από διαβλητές διαδικασίες, κάθε έννοια αντικειμενικότητας και δικαιοσύνης.
– Προβάλλουν την αξιολόγηση ως εργαλείο διασφάλισης της λειτουργίας του σχολείου που οι ίδιοι έχουν επιβάλει, ενός σχολείου της επιφανειακής και αποσπασματικής γνώσης, ενός σχολείου της αγοράς μακριά από τις ανάγκες της κοινωνίας και των μελλοντικών πολιτών.
-Επικαλούνται τη βελτίωση της λειτουργίας των σχολείων, όταν σπαταλούν πολύτιμη ανθρώπινη ενέργεια σε μια απίστευτης έκτασης γραφειοκρατική διαδικασία.
-Επιχειρούν να αποκρύψουν τους πραγματικούς τους στόχους: να επιβάλουν ένα καθεστώς χειραγώγησης, υποταγής και εκφοβισμού, σε συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης των εκπαιδευτικών. Να χρησιμοποιήσουν την αξιολόγηση για να δικαιολογήσουν την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων. Παραγνωρίζουν το γεγονός ότι η αναπόφευκτη εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, την οποία επιδιώκουν, θα έχει ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ απορρίπτει αυτή την πολιτική και θα επιδιώξει να αποκόψει όλα τα πλοκάμια της που σφιχταγκαλιάζουν και αφυδατώνουν τη μορφωτική λειτουργία του σχολείου. Θα στηρίξουμε με κάθε τρόπο και σε κάθε τους βήμα τις ζωντανές δυνάμεις της εκπαίδευσης, που επιμένουν να κρατούν, ακόμα και σε αυτή την κρίση, ζωντανό το δημόσιο σχολείο και πασχίζουν για τη βελτίωσή του. Θα αγωνιστούμε μαζί με όσες και όσους στοχεύουν στην οικοδόμηση ενός διαφορετικού σχολείου, όπου η καθημερινή έγνοια για την πολύπλευρη μόρφωση των παιδιών θα συνδέεται με το όραμα μιας άλλης κοινωνίας, δεσμευμένης στη δημοκρατία, την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.