παραχωρήσεων και γενικά της εκτέλεσης μεγάλων ιδιωτικών έργων στη χώρα μας
είναι διάσπαρτες σε δύο πολυνομοσχέδια των υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης,
που βρίσκονται σήμερα στη Βουλή. Ειδικά για τις συμβάσεις παραχώρησης, οι
ρυθμίσεις έρχονται να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα, που στην
πλειονότητά τους έχουν τεθεί από τους παραχωρησιούχους. Ας δούμε ορισμένα
παραδείγματα και ποιες περιπτώσεις «φωτογραφίζουν»:
Επιτρέπεται η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων ακόμα και σε ημιτελή τμήματα (εφ’
όσον προβλέπονταν διόδια από τον σχεδιασμό του έργου), αν η κατασκευή
καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Η ρύθμιση αυτή αφορά στα τμήματα των
οδικών αξόνων που κατασκευάζονται από το Δημόσιο και στη συνέχεια θα παραδοθούν
στους παραχωρησιούχους, όπως το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα (κοινοπραξία Μορέας,
θα παραδοθεί σε δύο δόσεις την άνοιξη του 2012 και το καλοκαίρι του 2013) και η
παράκαμψη Αγρινίου (κοινοπραξία Νέα Οδός, έχει παραδοθεί).
με τρεις διαφορετικούς τρόπους η αντιμετώπιση όσων δεν πληρώνουν διόδια.
Πρώτον, όσοι καταλαμβάνουν σταθμούς διοδίων (βλ. Κίνημα «Δεν Πληρώνω»)
απειλούνται πλέον με ποινές φυλάκισης 3-6 μηνών. Δεύτερον, προβλέπεται ότι η μη
καταβολή διοδίων θα μπορεί να επιφέρει αφαίρεση πινακίδων και στα φορτηγά
δημόσιας χρήσης (λ.χ. εταιρείες μεταφορών), κάτι που μέχρι σήμερα δεν ίσχυε.
Τρίτον, δίνεται η δυνατότητα στην αστυνομία να «κόβει κλήσεις» για μη καταβολή
διοδίων και μέσω κάμερας, όπως γίνεται λ.χ. με τις κάμερες που επιβλέπουν όρια
ταχύτητας. Ετσι δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία αστυνομικών στα διόδια.