Στη θέση μιας καταστροφικής διαδικασίας που συντελέστηκε πριν από πολλά χρόνια, λόγω κακοτεχνιών, συντελείται σήμερα ένα μεγάλο επίτευγμα της Μηχανικής, ένα σπουδαίο έργο που κατασκευάζουν Έλληνες μελετητές και κατασκευαστές, Έλληνες επιστήμονες, και για αυτό χρειάζονται συγχαρητήρια σε όλους όσοι συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια».
Οι παραπάνω είναι ορισμένες από τις… πανηγυρικές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, όταν επισκέφτηκε στο τέλος Αυγούστου το πολύπαθο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη- Καλαμάτα, Παραδείσια- Τσακώνα.
Κι όμως, πίσω από τις θριαμβευτικές δηλώσεις κρύβονται ατασθαλίες, εισαγγελικές έρευνες, καταγγελίες για διασπάθιση δημόσιου χρήματος, καταθέσεις μαρτύρων, αλλά και παρέμβαση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, μετά το φάκελο που κατέθεσε ο τότε βουλευτής και σήμερα υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Ι. Λαμπρόπουλος.
Τον ογκώδη φάκελο παρέδωσε στον αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γ. Μπόμπολη, ενώ περιλαμβάνει έγγραφα και φωτογραφίες στις οποίες απεικονίζονται κατασκευαστικές αστοχίες.
Παράλληλα, παρεμβάσεις δημόσιες έχουμε και από το ΤΕΕ Πελοποννήσου, όπου γίνεται λόγος για έργο – σκάνδαλο, αλλά κανενός δεν ιδρώνει το αφτί.
Αποτέλεσμα; Τόσες καταγγελίες, εκθέσεις, καταθέσεις κι ακόμα δεν ξέρουμε ποιος φταίει για όσα έγιναν. Το συγκεκριμένο πρόκειται για τμήμα μήκους 11,2 χιλιομέτρων, που ξεκίνησε με προϋπολογισμό 2.204.754,09 ευρώ και σήμερα έχει φτάσει συνολικά να κοστίζει περίπου στα 200 εκατομμύρια ευρώ!
Πρόκειται σίγουρα για το πιο ακριβό κομμάτι έργου που έχει κατασκευαστεί παγκοσμίως!
Η εφημερίδα «Θάρρος» έχει στα χέρια της την έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, η οποία αποτελεί βόμβα στα θεμέλια του κράτους, σε όλες του τις εκφάνσεις.
Έχει υπογραφεί από το 2005 και μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει πληρώσει τα εγκληματικά λάθη στην κατασκευή, παρά μόνο οι έρημοι πολίτες αυτού του κράτους. Το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα, μήκους 11,2 χιλιομέτρων, έχει ιστορία συνολικής διάρκειας είκοσι και πλέον ετών. Κατασκευάστηκε όχι μία, αλλά δύο φορές με δημόσιο και κοινοτικό χρήμα.
Ο οδικός άξονας Τρίπολη – Καλαμάτα κατασκευάστηκε στο μεγαλύτερο μέρος του με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα), εκτός από το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, που ξεκίνησε το 1991 με τη διαδικασία της ανάθεσης με εργολαβία από την κρατική περιφέρεια τότε.
Το τμήμα αυτό κόστισε 40 εκατομμύρια ευρώ, εντάχθηκε στο Β’ ΚΠΣ, χρηματοδοτήθηκε όμως από εθνικούς πόρους, παραδόθηκε το 2000 και το έτος 2003 κατέρρευσε έπειτα από κατολίσθηση στο σημείο που σήμερα κατασκευάζεται η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα.
Το 2006 δημοπρατείται το έργο αποκατάστασης της οδού με ανάδοχο την κ/ξ Alpine bau – ΤΕΡΝΑ, με συμβατικό ποσόν 83,2 εκ. ευρώ και στη συνέχεια με συμπληρωματική σύμβαση επιπλέον 40 εκατ. ευρώ.
Επιπρόσθετα, με υπηρεσίες συμβούλων και δύο ακόμη συμπληρωματικών συμβάσεων, έφθασε αισίως το σύνολο του προϋπολογισμού (Β εργολαβία) στα 137,84 εκ. ευρώ. Στα παραπάνω προσθέστε 3,9 εκατ. ευρώ για άλλες περαιτέρω υπηρεσίες συμβούλων, αλλά και κάποια ακόμα εκατομμύρια για να ολοκληρωθεί το έργο.
Το τμήμα μετά την ολοκλήρωσή του θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Μορέας, ως μέρος της νέας εθνικής οδού Κορίνθου – Καλαμάτας – Σπάρτης. Να αναφέρουμε ότι, όταν βρέθηκε στην Καλαμάτα πριν από κάποια χρόνια ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, και ενημερώθηκε για την πραγματική εικόνα του έργου, είπε: «Δεν πρέπει να ποινικοποιήσουμε την πολιτική ζωή γενικότερα». Και κάτι τελευταίο. Από τα 11,2 χιλιόμετρα δρόμου, το προβληματικό τμήμα είναι περίπου 5 χιλιόμετρα.
Αν σκεφθείτε το συνολικό κόστος του έργου και τα χιλιόμετρα που επισκευάστηκαν, τότε το χιλιόμετρο μας στοίχισε περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ…
Πηγή: tharrosnews.gr
ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΚΗ: ποιο είναι το φινάλε όμως δεν το μαντεύεις ακριβώς …