Κομμένα και ραμμένο για τους αυτοκινητιστές το νομοσχέδιο για τα ταξί
Το νομοσχέδιο για τα ταξί μεταφέρει αυτούσιο τον μαθηματικό τύπο Ρέππα, τον οποίο «εμπλουτίζει» με συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια, που θα επιτρέπουν στους περιφερειάρχες ανά δύο χρόνια να αυξομειώνουν και να καθορίζουν τον αριθμό των νέων αδειών ταξί.
Ωστόσο, εκ των πραγμάτων οι συντελεστές καθιστούν απαγορευτική την έκδοση αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου παρατηρείται κορεσμός, κι επιτρέπουν με το «σταγονόμετρο» λίγες νέες άδειες στην επαρχία. Πάντως, οι νέες άδειες θα προκύπτουν έπειτα από μελέτες που θα εκπονεί συμβούλιο επιστημόνων με την συμμετοχή οργάνων της διοίκησης.
Το νομοσχέδιο παραδίδει την εναλλακτική αγορά στους υφιστάμενους αυτοκινητιστές, οι οποίοι θα μπορούν να κάνουν μετατροπή της άδειας και να δουλέψουν τα ταξί τους ως ειδικής μίσθωσης. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ταξίμετρο, δεν θα μπορούν να πάρουν πελάτες από τον δρόμο και θα λειτουργούν μόνο κατόπιν ραντεβού και προσυμφωνημένου κομίστρου. Πρακτικά, το υπουργείο παίρνει τα αποκλειστικά δικαιώματα που είχε η ολιγομελής κι έως πρότινος κλειστή αγορά της λιμουζίνας και τα δίνει στους αυτοκινητιστές, «σφραγίζοντάς» την ερμητικά.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόνοια που ορίζει ότι τα ειδικής μίσθωσης οχήματα, αντί επτά και εννέα θέσεων που προγραμματίζονταν να είναι αρχικά, μπορούν να είναι πενταθέσια, δηλαδή, να προέρχονται από τον υφιστάμενο στόλο ταξί. Έτσι, εκ των πραγμάτων περιορίζεται η πιθανότητα κυκλοφορίας μίνι-βαν και μικρών λεωφορείων, τα οποία αποδεδειγμένα χρειάζεται η ξενοδοχειακή και τουριστική αγορά. Ωστόσο, και σε αυτά διατηρούνται οι υφισταμένες έδρες των αυτοκινητιστών, όμως θα επιτρέπεται η μεταστάθμευση των ταξί με κοινή απόφαση των οικείων περιφερειαρχών.
Πρόσωπα με γνώση της αγοράς των ταξί παρατηρούν ότι ουσιαστικά οι ρυθμίσεις επαναφέρουν το προ του νόμου Βερελή καθεστώς, που ίσχυε για ορισμένες δεκαετίες, αφού αίρεται η από το 2003 απαγόρευση έκδοσης νέων αδειών και μετακυλύετε στις περιφέρειες η πίεση και το πολιτικό κόστος της υπόθεσης.
Το σχέδιο νόμου καταργεί το πλαφόν της κατοχής δύο αδειών ανά φυσικό πρόσωπο και επιτρέπει την κατοχή έως και ποσοστού 5% επί των υπαρχουσών αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και έως 10% στην επαρχία. Τηρουμένων των χαμηλών τιμών των αδειών ταξί στις μάντρες, εκτιμάται ότι το συγκεκριμένο σημείο του ν/σ θα ευνοήσει την κινητικότητα στην αγορά αδειών και την αναδιανομή τους. Επίσης, όλα τα νομικά πρόσωπα θα μπορούν αποκτούν άδειες ταξί, όμως κάτοχος άδειας ταξί δεν θα μπορεί να διοριστεί στο δημόσιο.
Οι νέες άδειες θα δίνονται κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τις περιφέρειες, θα στοιχίζουν 1.000 ευρώ, θα απαιτείται η καταβολή εγγύησης υπέρ του δημοσίου ύψους 5.000 ευρώ, ενώ εάν οι αιτήσεις υπερβαίνουν τις προσφερόμενες άδειες, τότε θα γίνεται κλήρωση.
Η πρόταση νόμου επιβάλει στα κίτρινα ταξί μονή ταρίφα σε ολόκληρο τον νομό Αττικής – πλην νήσων-, το ίδιο κάνει στο νομό Θεσσαλονίκης (πλην δήμων Βόλβης, Λαγκαδά και Χαλκηδόνας), ενώ επιτρέπει την δραστηριοποίηση των κανονικών ταξί στις δημοτικές ενότητες Ν.Αλικαρνασσού, Γαζίου, Γουβών, Χερσονήσου και Μαλίων του Ηρακλείου, στις περιοχές Σούδας, Ακρωτηρίου, Νέας Κυδωνίας, Θερίσου, Ελ.Βενιζέλου και Κεραμιών των Χανίων, Βόλου και Νέας Ιωνίας της Μαγνησίας και Κατερίνης και Παραλίας του νομού Πιερίας.
Στο πνεύμα Ρέππα τα ταξί
σχετικές αναρτήσεις
Σόλων! Σόλων!
Ο ποιητής Τυρταίος, κωλομπαράς σπουδαίος επήγεν εις τον Σόλων με όρθιον…
Ο Απόκαυκος ψέλνει πασχαλινούς ύμνους
Στις 11-12 στο Studio E 103fm ο Απόκαυκος τα ψέλνει…
Τα Τρίκαλα πέραν του Πατέρα έδωσαν στην Υγεία και την κα Όλγα Μπαλαούρα
Αγαπητέ Απόκαυκε,Πώς σου φαίνεται η σκηνή όπου ένας απόστρατος αστυνομικός…
Τα Παραπολιτικά, ο Πατούλης, ο Καχριμάνης και το πρόγραμμα με τα συσσίτια απόρων
Στη ΝΔ, αντί να τσουγκρίζουν αυγά επιδίδονται σε πισώπλατα μαχαιρώματα! Μεγάλο…
Η εξέλιξη του κορωνοϊού στην Ήπειρο ( Τετάρτη, 15 Απριλίου)
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από τη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της…
Πώς και γιατί; Μια οφειλόμενη απάντηση
Αστερινός ΜάνθοςΣτέφανος Καραμούτσιος Υπάρχουν φίλοι που με πρόθεση αγαθή…
Και ο μήνας έχει εννιά!
Συνεχίζει τις ατέλειωτες διακοπές του ο ΓΑΠ στα νησιά της χώρας. Σύμφωνα με τις…
Την κοπάνησε και ο ΚΑΤΣΟΥΡΑΣ
Μετά τον Μιχάλη Παντούλα που την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια, την κοπάνησε και ο…
Γιατί έφυγε το Oruc Reis
Επάνω, που το είχαμε συνηθίσει, έφυγε το Oruc Reis.Μάλλον θα είδε τις μάσκες της…
O TZAK o ANTEΡΟΒΓΑΛΤΗΣ ήταν ΣΥΡΙΖΑ
Eπιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου - zougla.gr Έπειτα από χρόνια εντατικών ερευνών και με…