Όταν προκαλείται στύση κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής διέγερσης, μια ουσία που ονομάζεται μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟ) απελευθερώνεται στο σπηλαιώδες σώμα του πέους Αγορα Σιαλις Ελλάδα Αθήνα. Αυτή η απελευθέρωση του μονοξειδίου του αζώτου οδηγεί σε αύξηση ενός μεσολαβητή που επιτρέπει τη στύση.
Uncategorized

Ιωάννινα-Κακαβιά: Θετική η ένταξη στο ΕΣΠΑ, αρνητική η επιλογή της λύσης

 

Με άρθρο του που δημοσιεύτηκε στον Ηπειρωτικό Αγώνα, ο πρώην Αντιδήμαρχος του Δήμου Ιωαννιτών Θανάσης Μανταλόβας αναφέρεται στις εξαγγελίες της κυβένησης για τον οδικό άξονα Ιωάννινα Κακαβιά και επισημαίνει τα θετικά και αρνητικά των κυβερνητικών επιλογών.


Ολόκληρο το άρθρο:

Οι προχθεσινές κυβερνητικές εξαγγελίες, για τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, δημιουργούν εξελίξεις σε ένα βαλτωμένο εδώ και πολλά χρόνια έργο, με ιδιαίτερα σημαντική αξία για τις προοπτικές ανάπτυξης αλλά και την οδική ασφάλεια στην Ήπειρο, ιδιαίτερα των παραμεθόριων περιοχών της, αλλά και των Ιωαννίνων.

Η επιχειρηματολογία όμως της «σωστής διαστασιολόγησης» όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, για να δικαιολογηθεί η επιλογή ενός οδικού άξονα που θα απέχει παρασάγγας από ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, δημιουργεί αισθήματα απογοήτευσης και αδικίας στους Ηπειρώτες. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

1ον Η χρηματοδοτική ένταξη του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές» με ονομαστική μάλιστα αναφορά, αποτελεί θετική εξέλιξη που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να απαξιωθεί. Όχι μόνο γιατί το 1/3 περίπου των ελάχιστων πόρων της επόμενης προγραμματικής περιόδου (830 εκατ €) που θα διατεθούν για τις οδικές μεταφορές στη χώρα μας αφορούν την Ήπειρο, αλλά πολύ περισσότερο επειδή-όπως ήταν γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ- έως πολύ πρόσφατα δεν συμπεριλαμβάνονταν σε κανένα αναπτυξιακό σχεδιασμό της επόμενης προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027. Η ανατροπή αυτής της κατάστασης είναι απόλυτα θετική, όταν μάλιστα συνοδεύεται με μια χρηματοδοτική ενίσχυση των 230 εκατ. €, αν και έχω την εντύπωση πως η χρηματοδότηση που αναφέρθηκε επαρκεί μόνο για το τμήμα Γιάννενα-Καλπάκι.

2ον Οι κυβερνητικές εξαγγελίες δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, ούτε στις αναπτυξιακές προοπτικές που μπορεί να επιφέρει η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού άξονα ως τμήμα της Αδριατικής οδού, ούτε ασφαλώς σε ένα έργο που από την ίδια την Κυβέρνηση χαρακτηρίζεται ως εθνικής σημασίας. Για αυτό τώρα είναι η ώρα της κινητοποίησης των φορέων της Ηπείρου, της αυτοδιοίκησης, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, όλων των παραγωγικών φορέων, ασφαλώς και των εκπροσώπων μας στο κοινοβούλιο. Να διεκδικήσουν τη μόνη λύση που αρμόζει στην Ήπειρο, ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.

Πολύ περισσότερο όταν η χρηματοδοτική απόσταση που χωρίζει την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου από την προτεινόμενη οδό των 12,5 μέτρων, είναι της τάξης των μερικών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Και αν η μόνη δικαιολογία που προβάλλεται είναι η εξάντληση των πόρων του ΕΣΠΑ, ας καλυφθούν από το εθνικό τμήμα του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.Το αξίζει η Ήπειρος.

Για όσους πιστεύουν ότι μια τέτοια προσπάθεια είναι μάταια θα αναφερθώ σε ένα ιστορικό προηγούμενο. Πριν μερικά χρόνια ο προγραμματισμός της Εγνατίας Οδού προέβλεπε την κατασκευή σηράγγων και γεφυρών στην Ήπειρο, μονού κλάδου με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Η οργανωμένη αντίδραση φορέων και πολιτών -εκείνη την εποχή- ευτυχώς απέτρεψε μια τέτοια εξέλιξη. Να αποτρέψουμε και τώρα αυτή τη δυσμενή εξέλιξη που θα καθορίσει τις προοπτικές της Ηπείρου για πολλές δεκαετίες, με ενότητα στη διεκδίκηση και τεκμηριωμένο λόγο.Όσοι αδιαφορήσουν, διασπάσουν ή υποσκάψουν την κοινή προσπάθεια φορέων που πρέπει δυναμικά να διεκδικήσουν το έργο που αρμόζει στην Ήπειρο, θα χρεωθούν όχι μόνο την όποια αρνητική εξέλιξη αλλά και την υπονόμευση του μέλλοντος και τωναναπτυξιακών προοπτικών της Ηπείρου.

3ον Η επιλογή της «σωστής διαστασιολόγησης» όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, για να δικαιολογηθεί η επιλογήτης κατασκευής ενός οδικού άξονα με τεχνικές προδιαγραφές που απέχουν παρασάγγας από αυτές ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, μπορεί στο τέλος να κρύβει πολλές εκπλήξεις, πολύ περισσότερο όταν δεν υπήρξε καμία αναφορά ούτε καν σε τρίϊχνη χάραξη. Αν η επιλογή είναι η κατασκευή ενός οδικού άξονα με προδιαγραφές αντίστοιχες της εθνικής οδού Πάτρα-Κόρινθος, που αποτέλεσε για πολλά χρόνια ένα δρόμο καρμανιόλα, τότε η εξέλιξη είναι σίγουρα αρνητική και πρέπει να ματαιωθεί.

Οι πολίτες αλλά και οι φορείς της Ηπείρου μπορεί να νιώθουν απογοητευμένοι ή και εξαντλημένοι από την μακροχρόνια αναμονή για ένα μεγάλο έργο που δίκαια προσδοκούν, ας μην κάνουμε όμως το λάθος να αποδεχτούμε όποια πολιτική λύση μαςπροσφερθεί.Ούτε βολικοί είμαστε, ούτε αμάσητα καταπίνουμε ότι μας σερβίρουν.

σχετικές αναρτήσεις

1 από 1.162

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *