Με αφορμή την σημερινή κινητοποίηση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για τη διεκδίκηση λύσεων στα θέματα της παιδείας (πατήστε ΕΔΩ) ο αναγνώστης μας με το όνομα bomber, παρεμβαίνει και με επιστολή του θίγει ζητήματα που έχουν σχέση με τον κλάδο των δασκάλων, τα αιτήματά τους, τα προβλήματα της εκπαίδευσης κλπ.
Στα πλαίσια της πλουραλιστικής ενημέρωσης των αναγνωστών μας, δημοσιεύουμε με χαρά την επιστολή- παρέμβαση, που φυσικά εκφράζει τις απόψεις του αναγνώστη μας, σημειώνοντας ότι το σάιτ μας είναι φιλόξενο σε κάθε άποψη που προωθεί τον δημοκρατικό διάλογο και την πολύπλευρη ενημέρωση των αναγνωστών μας.
Ολόκληρη η επιστολή παρέμβαση:
Αγαπητέ μου Απόκαυκε,
Διαβάζω σήμερα όχι με έκπληξη, την ανακοίνωση της διαμαρτυρίας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διαπιστώνω, πως μάλλον ήταν και παραμένουν λάτρεις του αείμνηστου τραγουδοπιού Ν.Παπάζογλου, που μας τραγουδούσε «όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν».
Όλα άλλαξαν, αγαπητέ μου Απόκαυκε, εκτός από τον τρόπο που ακόμη και σήμερα κάποιοι λειτουργούν και βέβαια μαζί με τις συμπεριφορές τους παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο ακόμη και τα αιτήματα τους.
Δεν θυμάμαι ποτέ να προσθέτουν κάτι νέο, κάτι φρέσκο, αντίθετα και δήθεν πρόσθεσαν πίσω από κάθε αίτημα τη λέξη «covid-19».
Και εξηγιέμαι για να μη παρεξηγιέμαι, όλα τα ίδια μένουμε που έλεγε ο ΝΙΚΟΛΑΣ, λόγω του αντικειμένου τους μάλλον, γι’ αυτό και διατηρούν στο λεξιλόγιο τους η «ΑΔΕΔΥ στηρίζει», «μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών», «καταργήσεις Νόμων», «προσλήψεις αναπληρωτών», και άλλα. Δηλαδή, για να το κάνω λιανά, επιστρέφει ο μετανάστης στην Ελλάδα μετά από 40 χρόνια σκληρής δουλειάς και ανακαλύπτει ότι τα ίδια άκουγε και την ημέρα που έπαιρνε τον δρόμο της ξενιτιάς.
Προβλέψιμοι αγαπητέ μου οι δάσκαλοι, με βάση τα διαχρονικά αιτήματα και εξηγιέμαι, πώς είναι δυνατόν να πάει μπροστά αυτή η έρμη χώρα, όταν κοντεύουμε να φτάσουμε στο 2021 και οι δάσκαλοι έμειναν ακόμη, όταν και εφόσον προκύπτει ευκαιρία διαμαρτυρίας, στο αίτημα για διορισμό των αδιόριστων(παλιά ευρηματική ειδικότητα μοναδική στον κόσμο).
Την έχουν περάσει ως « ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ» που λες, πού άκουσες αλλού στον κόσμο να ρωτάει ο πεθερός τον μέλλοντα γαμπρό και τι δουλειά κάνεις γαμπρέ και εκείνος να απαντά με περισσό θράσος «αδιόριστος Δάσκαλος».
Και να εξηγιέμαι καλύτερα και να γίνομαι συγκεκριμένος δεν έχω ακούσει ποτέ και από κανέναν να απαντά στο ίδιο ερώτημα «Αδιόριστος μηχανικός, λογιστής , ηλεκτρολόγος ,πωλητής, υδραυλικός ,μπετατζής και άλλα.
Από πού προκύπτει λοιπόν όλο αυτό το θράσος αναρωτιέμαι και με επαναφέρει εις την τάξη(μιας και είναι επίκαιρο) το βρώμικο μυαλό μου, μα διαχρονικά το πολιτικό σύστημα, που χάιδευε όλον αυτόν τον επιστημονικό κλάδο, τον βόλευε για να βολεύεται και αυτό προφανώς αγαπητέ μου.
Και η ΑΔΕΔΥ θα μου πεις, τι κάνει ακριβώς, μα το ίδιο ακριβώς με το πολιτικό σύστημα, πολιτεύεται γενικά και όπου στον κάθε έναν του κάτσει, εδώ να σημειώσω πως εκτός τον στίχο του ΝΙΚΟΛΑ ακουμπάει και η παροιμία «όπου γάμος και χαρά η ΒΑΣΙΛΩ πρώτη».
Οι δάσκαλοι λένε ζητάνε και χαμογελώ για να μη σκάσω στα γέλια, μα πάντα ζητάνε με απλωμένο χέρι δεν θυμάμαι από τότες που ήμανε παιδί να μη ζητάνε. Ζητάνε, ζητάνε, ζητάνε αλλά αναρωτιέμαι αυτοί τι ακριβώς δίνουν και εξαιρώ παλαιές δεκαετίες που ο δάσκαλος του χωριού έπαιζε ρόλο και ήταν με τον Παπά ο βράχος και ο συνδετικός κρίκος της κάθε τοπικής κοινωνίας.
Ζητάνε με αφορμή την ευαισθησία τους για τα παιδιά λόγω covid, σχολικές αίθουσες, «εύρεση» το γράφουν και αναρωτιέμαι που ακριβώς να βρεθούν, αφού το κάθε σχολικό συγκρότημα έχει συγκεκριμένα τετραγωνικά, γράψε καλύτερα περισσότερα και μεγαλύτερα σύγχρονα σχολεία να σε πιστέψω και για να το κλείσω αυτό, ποια είναι η τελική κατάληξη του παραπάνω αιτήματος της «εύρεσης αιθουσών», μα φυσικά «Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων» εκεί καταλήγουμε που λες, «προσλήψεις», τόπιασες, εκεί στοχεύει το αρχικό αίτημα για να ξηγούμαστε απλά θέλει κάθε φορά και ένα περιτύλιγμα για να ταιριάζει καλύτερα και ανάλογα τις συνθήκες.
Κανένας, σου λέει, συνάδελφος απολυμένος και αναρωτιέται ένας φίλος μου ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων και μου λέει εγώ που να δηλώσω αδιόριστος για να την πιάσω την καλή και να μη μείνω εκτός πίνακα που λένε οι ΑΔΕΔΥΤΕΣ;
Ανατροφές με άδεια λένε και όλοι εμείς που ταλαιπωρηθήκαμε και τα μεγαλώσαμε με δυσκολίες χωρίς καμία άδεια, γεννηθήκαμε σε άλλη χώρα να υποθέσω αγαπητέ μου;
Δεν σχολιάζω άλλα αλλά αγαπητέ μου Απόκαυκε, δεν βλέπω όμως πουθενά να προτείνουν τίποτα νέο και σύγχρονο και με στεναχωρεί, όχι για μένα για τα παιδιά, εμείς κουτσά στραβά τα φάγαμε τα ψωμιά μας και όπως λένε και όταν φεύγει κάποιος από τον μάταιο τούτο κόσμο, αλλοίμονο από αυτόν που φεύγει όλοι οι άλλοι πίσω αργά ή γρήγορα θα τον βρούνε τον δρόμο τους.
Αλλά δηλαδή …
Χάθηκε να προτείνουν σύγχρονη διδασκαλία με οπτικοακουστικά μέσα σε όλα τα σχολεία;
Σύγχρονους τρόπου εκμάθησης ξένων γλωσσών;
Nέους χώρους άθλησης για τα παιδιά μας εντός των σχολικών κτιρίων;
Μαθήματα και ενδυνάμωση οικολογικής συνείδησης ;
Τοποθέτηση συστημάτων ανακύκλωσης σε όλες τις σχολικές μονάδες;
Εκπαίδευση και δυνατότητα σε όλους τους αδύνατους και αδύναμους μαθητές σε κάθε σχολειό από ομάδα δασκάλων;
Eισαγωγή νέων μαθημάτων, που έχουν σχέση με τον πολιτισμό, την τεχνολογία και την επιστήμη;
Μαθήματα αγροτικής οικονομίας και παιδείας σε ορεινές περιοχές και παράλληλη βιωματική εκπαίδευση.
Ετήσια αξιολόγηση έργου του κάθε εκπαιδευτικού απο αδιάβλητο σύστημα πλατφόρμας χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις.
Μετακινήσεις δασκάλων με πραγματική μοριοδότηση και χωρίς παρεμβάσεις απο βουλετικά και άλλα γραφεία.
Καμία απόσπαση διορισμένου εκπαιδευτικού σε άλλη θέση του δημοσίου, πλην της θέσης για την οποία τοποθετήθηκε, δηλαδή, αυτή του δασκάλου.
Έχω να σου γράψω πολλά, αγαπητέ μου, αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα σας κουράσω, σταματώ εδώ προς το παρόν ελπίζοντας πως θα αντιληφθούν, πως το μόνο που πράττουν με τον τρόπο που λειτουργούν είναι να πέφτουν στα μάτια της κοινωνίας και ταυτόχρονα να την οδηγούν στη σκέψη ότι τελικά το μοναδικό που τους ενδιαφέρει είναι το, μήνας μπαίνει μήνα βγαίνει, εγώ θα τα παίρνω τα λεφτά μου .
Στο χέρι τους, λοιπόν, είναι αγαπητέ μου και ο πίνακας και η κιμωλία, ας αποφασίσουν, τι θέλουν να είναι, γιατί εμείς αυτόν τον δάσκαλο δεν τον θέλουμε!!
Αντε γεια σου αγαπητέ μου και στο επανιδείν!!!