Ήλθε , είδε και απήλθε το αεροπλάνο για τα Ιωάννινα . Η επόμενη πτήση το 2016… |
Το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2009 αλλά πήρε συνεχόμενες παρατάσεις για τον Μάρτιο του 2010, τον Μάιο του 2012, τον Μάιο του 2014 και τον Αύγουστο του 2014.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, τα έργα αναβάθμισης έχουν ολοκληρωθεί και το μεγάλο νέο είναι πως η κατασκευή του νέου τερματικού αεροσταθμού τελικά θα προχωρήσει. Να θυμίσουμε πως εδώ και 1,5 χρόνο υπήρχε πολύ μεγάλη πιθανότητα το έργο να συμπεριλάβει την κατασκευή του αεροσταθμού. Τα έργα αφορούν την επέκταση του κτιρίου αεροσταθμού, επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, νέου συνδετήριου τροχοδρόμου, νέου οδικού δικτύου πρόσβασης στον αερολιμένα και επέκταση διαμόρφωσης χώρων στάθμευσης οχημάτων.
Η Διευθύνουσα Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, με το με αρ. πρωτ. 1158/29.07.2014 έγγραφό της υπέβαλε εκ νέου στην Υ.Π.Α. για έγκριση την Οριστική Μελέτη για την Επέκταση και Αναδιαρρύθμιση του Υφιστάμενου Αεροσταθμού.
Το τεχνικό αντικείμενο του έργου έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 100% εκτός από τις εργασίες κατασκευής του Κτιρίου του Αεροσταθμού και του Περιβάλλοντος Χώρου Κυκλοφορίας Στάθμευσης. Έχει οριστικοποιηθεί το τεχνικό αντικείμενο που πρόκειται να κατασκευαστεί στα πλαίσια κατασκευής του Κτιρίου του Αεροσταθμού και του Περιβάλλοντος Χώρου Κυκλοφορίας Στάθμευσης και έχει ολοκληρωθεί η κατά το νόμο διαδικασία έγκρισής του (άρθρο 45 παρ.2 του Ν.3669/2008).
Πλέον αναμένεται από την Υ.Π.Α η έγκριση της Οριστικής Μελέτης και της σχετικής Οικοδομικής Άδειας ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για την κατασκευή του κτιρίου του αεροσταθμού δεν θα απαιτηθεί νέα συμπληρωματική σύμβαση. Το αρχικό κόστος του έργου είχε οριστεί σε 52εκ.ευρώ ενώ με την έκπτωση του αναδόχου (ΤΟΜΗ) το έργο ξεκίνησε με 25,1εκ.ευρώ και απαιτήθηκε και μία συμπληρωματική σύμβαση ύψους 3,9εκ.ευρώ. Με αυτές τις εξελίξεις το έργο πλέον στοχεύει στην οριστική του ολοκλήρωση τον Φεβρουάριο του 2016 με την κατασκευή του να έχει ξεκινήσει από το 2006 (20.11.2006 η υπογραφή της σύμβασης).
Που οφείλεται αυτή η δραματική και αναιτιολόγητη καθυστέρηση; Φυσικά στο σχεδιασμό της Περιφερειακής Διοίκησης και στην έλλειψη σοβαρής διεκδίκησης πόρων από την εκάστοτε τοπική εξουσία με πρωταγωνιστές του βουλευτές και τον κυβερνητικό περιφερειάρχη.
Η δραματική μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων είναι γνωστή μια και πιστώσεις από το πρόγραμμα διατίθενται ¨παράνομα¨ για κάλυψη λειτουργικών αναγκών του κεντρικού κράτους με αποτέλεσμα να μην προχωρούν έργα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους.
Κλασικό παράδειγμα το έργο επέκτασης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Ιωαννίνων που …καρκινοβατεί για χρόνια και αποτελεί το σύγχρονο…γεφύρι της Άρτας.
Ταφόπετρα για το έργο αποτέλεσε η απόφαση να μην καταστεί δυνατή η χρηματοδότηση του έργου από το ΠΕΠ Ηπείρου στο ΕΣΠΑ, και η παράλειψη αυτή επαναλαμβάνεται με την μη χρηματοδότηση και από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020.
Βέβαια ο κ. Περιφερειάρχης συνεχίζει να αποδίδει τις ευθύνες της καθυστέρησης στην μελέτη που εκπονήθηκε το 2003 για να επικυρώσει έτσι τον τίτλο του σύγχρονου Γεφυριού της Άρτας.