Όταν προκαλείται στύση κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής διέγερσης, μια ουσία που ονομάζεται μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟ) απελευθερώνεται στο σπηλαιώδες σώμα του πέους Αγορα Σιαλις Ελλάδα Αθήνα. Αυτή η απελευθέρωση του μονοξειδίου του αζώτου οδηγεί σε αύξηση ενός μεσολαβητή που επιτρέπει τη στύση.
Uncategorized

Οι πατατοφάγοι της Κατερίνης και οι…πατατοφάγοι τoυ Van Gogh


Οι «πατατοφάγοι», έργο του 1885, θεωρείται από πολλούς ως το πρώτο μεγάλο έργο του  Van Gogh που είχε τότε μόλις αρχίσει να ζωγραφίζει και  προφανώς δεν κατείχε ακόμη τις τεχνικές που θα τον έκαναν  διάσημο στην συνέχεια. Αυτό όμως δίνει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον πίνακα και τα συναισθήματα που αυτός προκαλεί. Με αυτό το έργο ο Van Gogh προσπαθούσε να δημιουργήσει το πρώτο μείζον έργο του με το οποίο θα μπορούσε να αποκτήσει την φήμη του ανερχόμενου καλλιτέχνη. Αρχικά μάλλον δεν σκόπευε να ζωγραφίσει ανθρώπινες φιγούρες  που θα φαινόταν Awkward αλλά μάλλον πιο νατουραλιστικές Ωστόσο φωτίζοντας την σκηνή του σκοτεινού δωματίου μόνο με μια λάμπα πετρελαίου παρήγαγε ένα αποτέλεσμα που ελαφρώς ακραία ανεδείκνυε τις πρώιμες  καλλιτεχνικές δεξιότητες του. Με δεδομένο ότι τελικά αυτό εκτιμήθηκε δεόντως από την καλλιτεχνική κοινότητα θεωρείται ότι ο στόχος επιτεύχθηκε περισσότερο από το αν ο Van Gogh είχε επιτύχει τον αρχικό του σχεδιασμό.

Στην τελική του μορφή αποτελείται από πέντε μορφές που είναι καθισμένες γύρω από ένα τετράγωνο τραπέζι και τρώνε πατάτες. Πρόκειται για τέσσερις γυναίκες και έναν άνδρα. Παρά την σκοτεινιά του πίνακα, τα ανάμικτα αισθήματα των ανθρώπων αντανακλώνται τόσο έντονα στα πρόσωπα τους ώστε είναι σαν να ακούει κανείς τις κουβέντες της συζήτησης τους. Πιθανώς η ζωντάνια αυτή των προσώπων καλυμμένη από την σκοτεινιά του πίνακα τραβά κανένα στο να πλησιάσει και να εξετάσει λεπτομερέστερα τις λεπτομέρειες του πίνακα. Τέτοιες λεπτομέρειες είναι: τα αδρά δοκάρια της στέγης στο βάθος της σκηνής, οι απαλές γραμμές με τις οποίες σχεδιάζεται το παράθυρο στη σκοτεινιά του βάθους, η κορνίζα  της εικόνας που κρέμεται στον σκοτεινό τοίχο, η μεγάλη πιατέλα με πατάτες και τα οστεώδη δάκτυλα που τεντώνονται προς αυτές, το προσεκτικό σερβίρισμα της γυναίκας κάποιου βραστού – πιθανώς καφέ, η μεγάλη ορθογώνια κολώνα πίσω από το τραπέζι που φαίνεται να υποστηρίζει όλο το κτίριο, τα επεξεργασμένα χείλη του τραπεζιού κά Όλα αυτά δημιουργούν την αίσθηση ότι πρόκειται για το χώρο κατοικίας των πέντε αυτών προσώπων Η απόδοση της κοινής αγροτικής ζωής δεν ήρθε σε κάποια αιφνίδια έκρηξη δημιουργικότητας αλλά σχεδιαζόταν από μακρού  όπως δείχνουν προσχέδια τουλάχιστον δύο ετών πριν [1883]. Μάλιστα ο Van Gogh έστειλε σχετικές λιθογραφίες σε δύο εμπόρους έργων τέχνης της εποχής καθώς και σε έναν συνεργάτη του ενώ αυτός εργαζόταν στην τελική εκδοχή του έργου. Σύντομα απέκτησε τόση αυτοπεποίθηση ότι το έργο του θα απέδιδε όταν τελείωνε με ακρίβεια αυτό που έβλεπε ώστε να το διαφημίζει προτού καν ξεκινήσει την τελική εκδοχή. Βέβαια το έργο δεν πέτυχε αυτό ακριβώς που είχε στο μυαλό του μιας και δεν θεωρήθηκε ιδιαίτερα πετυχημένο τουλάχιστον όσο ο καλλιτέχνης βρισκόταν εν ζωή ούτε εκτέθηκε εκεί που ζητούσε. Βέβαια, σήμερα τα πράγματα είναι παντελώς διαφορετικά οπότε ο στόχος του για ένα πρώτο «μεγάλο» έργο επιτεύχθηκε έστω και καθυστερημένα

Οι πρωτοπόροι λοιπόν “πατατοφάγοι” επανέρχονται στην Κατερίνη με καθυστέρηση 127 ετών! Όσο πιο παλιά τόσο πιο καλά…

Απόκαυκος ο ιστοριοδίφης

σχετικές αναρτήσεις

1 από 1.231

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *